سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه و مقاله

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی بخشش (ورثینگتون 2001)



پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی بخشش (ورثینگتون 2001) دسته: پکیج های درمانی روانشناسی


بازدید: 1 بار


فرمت فایل: doc


حجم فایل: 23 کیلوبایت


تعداد صفحات فایل: 15









پکیج (پروتکل) درمانی بخشش (ورثینگتون 2001) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         ویژگی های این فایل:



آماده سازی در
6 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از 15 صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA




توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.



نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.





نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:



مقدمه::

برنامه آموزش بخشش، به مدت شش جلسه یک ساعته و یک بار در هفته اجرا می گردد. برنامه جلسات آموزش بر اساس مدل هرمی رسیدن به بخشش ورثینگتون (2001) انجام می شود. که در قالب گروه درمانی توسط گلدمن (2009) ارائه شده است.

رئوس محتوا و برنامه آموزش در طی جلسات به شرح زیر است:




جلسه اول:

معرفی و آشنایی اعضا با یکدیگر، بیان اهداف و انتظارات برنامه آموزشی/فهمیدن بخشش و حرکت به سوی آن.


این جلسه به معرفی و مرور کلی جلسات پیش رو، ارائه ی اهداف کارگاه و تعریف بخشش اختصاص داشت.


قبل از شروع جلسه از آزمودنی ها خواسته شد تا همگی فرم رازداری را مطالعه کنند و سپس برای متعهد شدن نسبت به آن، آن را امضاء کنند. در این جلسه به تعریف مفهوم بخشش و مفاهیم نزدیک به بخشش که با آن متفاوت هستند) مانند گذشت، آشتی، چشم پوشی کردن و...) پرداخته شد.





تعریف بخشش::

مفهوم بخشودگی به عنوان فرایند چشم پوشی ارادی از حق عصبانیت و انزجار از یک عمل ارتکابی پرگزند تعریف شدهر است که شخص متألم رفتاری گرم و محب ت آمیز را با فرد خاطی در پیش می گیرد، فرایند بخشودن چهار مرحله را شامل می شود که عبارت است از آزردگی، نفرت، شفایافتن و بخشیدن و در نهایت آشتی و بازگشت به سوی یکدیگر (زاکورینی، جانسون و دلگلیش و مکینن، 2012).


مفهوم بخشش در دوران باستان در مجامع مذهبی به عنوان عامل مؤثر در سلامت و تحکیم و بقای روابط میان مردم مورد استفاده قرار می گرفت . اما در سده ی جدید دو دوره زمانی در توجه به مفهوم بخشش وجود دارد. اولین دوره از سال 1932 تا 1980 که بحث های نظری مختلف و با حداقل تحقیقات تجربی طراحی شده در مورد جنبه های اساسی مفهوم بخشش صورت گرفته است . که بخشش به عنوان یک بعد مذهبی تصور می شد . دوره ی دوم از سال 1980 تاکنون که توجه جدی تر و تجربی تر به بخشش دیده می شود و مطالعه ی علمی آن در این دوره با انتشار کتاب هایی چون بخشیدن و فراموش کردن لوییس اسمدس (1984) رونق گرفت (به نقل از فینچمن و بیچ، 2013).

...........

.........................

.........................................

.........................................................


  Lewis Smedes






    چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


ارسال شده در توسط محمد جواد